Gyulavári György projektmenedzser üdvözölte a megjelenteket, különös tekintettel a Romániából érkező partnerekre.

Felhívja a figyelmet, hogy október 11-12-én Gyulai tanulmányút lesz, amikor megtekinthető lesz az ÚSZSZSZ munkája. Lesz rövid városnézés, és ebéd. Kérjük az igényeket adják le a szobafoglaláshoz, és a catering megrendeléséhez.

Elmondja, hogy egyre több információ gyűlik össze a szociális gazdaságban történő munkavállalásról. Jelen vannak a Miskolci Egyetem részéről is folyamatosan azok a munkatársak, aki a szociális gazdasággal foglalkoznak.

A Miskolci Egyetem képviselője elmondja, hogy hasznos volt ezen a programon részt venni, hiszen itt látszik az, hogy a kezdeményezőkészség megvan a magyar emberekben. Viszont nagyon sok az akadály. A for-profit szektorban nagyon nehéz szolgáltatóként a piacon megjelenni. Komoly konkurenciával találja szembe magát minden új vállalkozás. Ezért fontos, hogy a piaci réseket megtaláljuk.

A legtöbben valóban a szociális ellátás területében gondolkodnak. Itt az állam a konkurencia, hiszen jól működő ellátórendszert finanszíroz az állam. Nem érdeke olyan cégek létrejötte, amit ugyanúgy neki kell finanszírozni. Itt viszont a fizetőképes kereslet utópia.

Azokat a tevékenységeket kell megtalálni, amit mások az alacsony jövedelmezőség miatt nem akarnak kihasználni. Egy szociális szövetkezetnek, egyesületnek, alapítványnak már az is hasznot jelent, ha nullszaldósan tud működtetni egy vállalkozást és ott tud foglalkoztatni hátrányos helyzetű embereket.

A piaci rés másik oldala az, amire eddig senki nem gondolt. Persze nem szabad beleugrani egy teljesen új ötlet megvalósításba addig, amíg a piacot nem mértük fel. Sok esetben egy egyszerű piackutatás sem elegendő, hiszen egy kérdőíven sokan leírják azt, hogy vásárolnának bizonyos termékeket, de amikor valóban ki kell nyissák a pénztárcát, akkor már nem szeretné annyira megvásárolni.

A legjobb az, ha olyan előszerződéseket, szándéknyilatkozatokat tudunk begyűjteni, ami alól a vásárlónak, a szolgáltatás igénybe vevőjének nehéz kihátrálni.

A legsikeresebb vállalkozások úgy jönnek létre, hogy a termék, szolgáltatás ötlet megteremtője tudja, hogy kinek fog eladni.

Ebből is látszik, hogy nem elegendő egy kiváló termék megalkotása. Olyan terméket kell alkotni, ami piacképes. És mindemellett a munka dandárja az értékesítésben rejlik.

Szükséges marketingeszközöket felsorakoztassunk a termékünk mögé. Ha a vásárlóink nem tudják, mit termelünk, akkor nem fognak vásárolni.

Fontos meghatározni a célcsoportot. A kommunikációnkat ennek a célcsoportnak kell címezzük.

A célcsoport meghatározása ne általánosságban történjen, hanem konkrétan. Nem elég az, hogy – szoknya értékesítésnél – meghatározzuk a nők csoportját. Ezt le kell bontanunk részletekre. Hány éves nők? Milyen társadalmi osztályba sorolható nők? Milyen foglalkozású nők? Milyen hobbival rendelkező nők?

És még lehetne folytatni a kérdéseket.